Obecnie 25 sklepów ma panele fotowoltaiczne i system BMS, który automatyzuje procesy sterowania i monitorowania urządzeń sklepowych, co zapewnia oszczędność energii i dokładne raportowanie jej zużycia.
Grupa ma ambicję pozbyć się składowania odpadów i osiągnąć 90% recyklingu. Castorama Polska od lat prowadzi akcję "Kwiaty za Elektrograty", gdzie klienci mogą wymienić zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny na sadzonki kwiatów. W ostatniej wiosennej edycji zebrano 497 ton elektroodpadów.
W ciągu roku 46,8% (6,2 miliarda funtów, GBP) całkowitej sprzedaży Grupy pochodziło ze zrównoważonych produktów dla domu i ogrodu (SHP: Sustainable Home Products), co stanowi ponad dwukrotny wzrost od czasu ustanowienia programu w 2011/12. Same tylko produkty oszczędzające energię i wodę stanowiły 10,6% sprzedaży Grupy.
Kingfisher planuje, aby do końca 2025 roku 60% całkowitej sprzedaży pochodziło z produktów zrównoważonych pod względem środowiskowym. Cel ten wynosi 70% dla marek własnych. W Castorama Polska już teraz 39,1% produktów pochodzi z produktów zrównoważonych, a w markach własnych aż 50,4%.
Kliknij tutaj
aby zobaczyć
sklepu: Castorama
Grupa ma plan, aby do 2025 roku 35% stanowisk kierowniczych zajmowały kobiety, a na stanowiskach kierowniczych było 40% kobiet. W tym roku 25,8% liderów wyższego szczebla i 38,9% menedżerów to kobiety. Castorama Polska chce mieć 26% kobiet na stanowiskach kierowniczych niższego i średniego szczebla do 2025 roku. Firma dąży również do osiągnięcia proporcji płci 40/60 w zespołach nowych sklepów w 2023 roku.
Dodatkowo, rozszerzono programy praktyk zawodowych, co umożliwiło młodym ludziom zdobycie cennego doświadczenia. W Polsce w 2023 roku skorzystało z nich 550 uczestników. Często, nowe informacje o programach praktyk zawodowych i ofertach sklepu, są dostępne w gazetkach promocyjnych.